
Multishop to polecane rozwiązanie dla przedsiębiorców chcących wejść na rynki zagraniczne albo poszerzyć asortyment. Na czym dokładnie polega i jakie są zalety tego rozwiązania?
Jak działa multistore?
Multistore to zaawansowany system pozwalający na wygodną obsługę wielu sklepów internetowych z poziomu jednego panelu administracyjnego. Umożliwia obsługę zdarzeń we wszystkich sklepach, a także łatwe zarządzanie magazynem i produktami. Przedsiębiorstwa zazwyczaj decydują się na tę opcję w momencie, kiedy mają wiele niepołączonych ze sobą marek i sklepów w ramach podobnej albo tej samej branży, jednak oferują w nich inne produkty.
Multistore jest też polecane w sytuacji, kiedy towary są kierowane do różnych grup docelowych w ramach jednej marki. Na przykład, jeden sklep działa na polskim rynku, drugi na amerykańskim, a trzeci europejskim. Dzięki temu w każdym z tych e-sklepów możliwe jest wprowadzenie innych metod dostaw i płatności, innej waluty, a nawet całkowitej zmiany wyglądu sklepu i jej spersonalizowanie pod konkretne grupy odbiorców.
Jakie są zalety multistore?
Multishop nie ma właściwie żadnych ograniczeń. Umożliwia tworzenie różnych sklepów o wielu zmiennych, na przykład w zakresie waluty, metody wysyłki towarów, języka czy towarów. Rozwiązanie to pozwala na zarządzanie sklepami i magazynem oraz obsługę reklamacji, zwrotów, zamówień i klientów z jednego panelu, co znacznie ułatwia i przyspiesza pracę. Multistore pozwala oddzielić handel B2C i B2B. Sprawdza się zatem świetnie w przypadku przedsiębiorców oferujących swe towary klientom detalicznym, a także prowadzącym np. hurtownię i obsługujących klientów biznesowych. Rozwiązanie to pozwala na prowadzenie sklepów w różnych językach, korzystanie z jednej albo kilku domen, a także zarządzanie ofertą wielu e-sklepów w jednym miejscu.
Multistore umożliwia stworzenie osobnego katalogu dla każdego ze sklepów albo udostępnienie jednego katalogu dla wszystkich. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe jest też uruchomienie koszyka zakupowego współdzielonego między sklepami, jak również przypisanie klientów do danego sklepu, w którym robią oni zakupy. Zaawansowane oprogramowanie zapewnia wiele funkcji, z których można korzystać w poszczególnych sklepach – na przykład, jeden sklep może mieć blog, a drugi nie. Dotyczy to też możliwości zawężenia wybranych producentów, kategorii albo osobnych produktów do wybranych sklepów. W multistore historia wszystkich faktur i zamówień znajduje się w jednym miejscu, co znacznie ułatwia zarządzanie logistyką.