Home LifeStyle Znajdź idealną dietę dla siebie – poznajcie różne rodzaje!

Znajdź idealną dietę dla siebie – poznajcie różne rodzaje!

0

Zdrowa dieta jest podstawą zdrowego stylu życia – brzmi to jak banał. Ale mimo wszystko tak wiele osób o tym zapomina. Z roku na rok rośnie liczba tych, którzy zmagają się już nie tylko z nadwagą, ale i otyłością. Dlatego czas na zmiany i to dobre zmiany. Dziś przedstawimy Wam zdrowe diety, na które warto się zdecydować.

Dieta wegetariańska – dla zachowania zdrowia i młodości

O diecie wegetariańskiej można powiedzieć wiele i to wiele dobrego. Tak naprawdę trudno znaleźć jakieś jej wady. Jest ona smaczna, różnorodna, niskokaloryczna, a do tego jeszcze zdrowa. Wyniki badań potwierdzają, że osoby na diecie wegetariańskiej rzadziej chorują na choroby serca, ale i nadciśnienia. Dieta wege zmniejsza też ryzyko niektórych typów nowotworu. Tutaj mamy na myśli choćby raka jelit czy żołądka. Wbrew niektórym opiniom diety wege wcale nie trzeba suplementować i co ciekawe osoby będące na diecie wege zdecydowanie rzadziej zmagają się z niedoborami składników odżywczych w przeciwieństwie do tych spożywających mięso. Na pewno zaletą diety wege jest także fakt, że pozwala zachować młodość na dłużej. Opóźnia proces starzenia, ale też sprawia, że włosy są mocniejsze. Zatem rzeczywiście zalet jest sporo.

Co trzeba wykluczyć z diety wege?

Zapewne każdy wie, że w diecie wege zabronione jest spożywanie mięsa, ale też produktów odzwierzęcych, choćby żelatyny. Ale do jedzenia dodawane są także inne produkty odzwierzęce, których wegetarianie nie mogą spożywać. Wyobraźcie sobie, że w żołądkach cieląt występuje naturalnie enzym, który używany jest w serowarstwie jako podpuszczka, dzięki której mleko się ścina. Wegetarianie mogą natomiast spożywać jaja czy mleko choć wielu z nich z tego rezygnuje z powodów humanitarnych. Dla kogo taka dieta jest najlepsza? Dla wszystkich, którzy chcą zdrowo żyć, ale też nie zgadzają się na cierpienie zwierząt. Wiadomo, że mając mało czasu, niespecjalnie zwraca się uwagę na etykiety, ale to nie problem, bo zawsze można zamówić catering do pracy.

Dieta semi wegetariańska – zdrowa i lekkostrawna

Dieta semi wegetariańska wbrew nazwie nie jest siostrą diety wegetariańskiej, choć nazwa może być myląca. Prawda jest taka, że nie ma nic wspólnego z dietą wege. Przede wszystkim w diecie semi wegetariańskiej dopuszczone jest spożywanie ryb oraz owoców morza. Jednocześnie przez lekarzy ta dieta uznawana jest za zdrową. Co więc mogą jeść semi wegetarianie? Zasadniczo niemal wszystko poza mięsem ze ssaków czy ptaków, ale mogą jeść ryby. Jednak trzeba wiedzieć, że przede wszystkim taka dieta jak każda inna zdrowa dieta powinna opierać się przede wszystkim na dużej ilości warzyw. Zaleca się, by zajmowały one ponad 75% miejsca na talerzu. Dla kogo ta dieta jest najlepsza? Dla osób, które chcą zdrowo żyć, a przy tym lubią dania na bazie warzyw oraz ryb czy owoców morza. Powszechnie uznaje się, że semi wegetarianizm zmniejsza ryzyko chorób serca, ale też nadciśnienia. Jeżeli planujecie na nią przejść a niekonicznie macie czas na gotowanie, bo dużo pracujecie, to polecamy Wam catering dla zabieganych.

Dieta bezglutenowa – pozwala schudnąć, ale czy jest zdrowa?

Bardzo dużą popularnością w obecnych czasach cieszy się dieta bezglutenowa. Jest ona lansowana przez celebrytów, którzy niekoniecznie mają pojęcie co mówią. Jej popularność wynika w dużej mierze z faktu, że pozwala schudnąć i to bardzo szybko, właśnie poprzez wykluczenie wszystkich produktów, które mają gluten. Jednak taka dieta nieodpowiednio zbilansowana może prowadzić do dużych niedoborów. Pamiętajcie, że produkty bezglutenowe dostarczają mniej wapnia, żelaza, magnezu, kwasu foliowego, ale też mniejsze ilości błonnika. Zabronione w diecie bezglutenowej są zboża: pszenica (w tym również orkisz, płaskurka, samopsza), jęczmień, żyto oraz wszystkie produkty z ich dodatkiem. Natomiast zamiennikami dla nich są produkty, które naturalnie są bezglutenowe. Zalicza się do nich: kukurydza, ryż, ziemniaki, soja, proso, gryka, tapioka, amarantus, maniok, rośliny strączkowe, sorgo, orzechy, mięso, jaja, owoce, warzywa. Tutaj musicie wiedzieć, że za produkty bezglutenowe uznaje się także produkty przetworzone, w których zawartość glutenu nie przekracza 20 ppm (20 mg na kg). Dla kogo ta dieta jest odpowiednia? Oczywiście dla osób z celiakią, ale w niektórych chorobach typu padaczka lekarz może ją zalecić. Jednak w żadnym przypadku nie należy jej wprowadzać na własną rękę, bo może być to niebezpieczne.

Materiał zewnętrzny. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania dotyczące produktu lub usług, zalecamy skonsultować się z odpowiednim specjalistą.

NO COMMENTS

Exit mobile version