Łączenie ze sobą dwóch (lub kilku) różnych kanałów reklamowych to bardzo dobry pomysł na rozwój własnej strony internetowej lub e-biznesu. Co przemawia za połączeniem pozycjonowania stron internetowych oraz reklam Google Ads? Wypadałoby się o tym przekonać, ponieważ istnieje duże prawdopodobieństwo tego, że po zapoznaniu się z najważniejszymi informacjami na ten temat, wiele osób zdecyduje się właśnie na taką synergię.
Pozycjonowanie stron www i reklamy Google Ads – jak to wygląda w praktyce?
Zarówno Google Ads, jak i profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych mają swoich zagorzałych zwolenników. Czy trzeba się jednak decydować zaledwie na jeden ze wspomnianych wyżej kanałów reklamowych? Absolutnie nie! Można je ze sobą skutecznie połączyć. Pozycjonowanie stron wymaga dużo pracy, a efekty realizowanych działań pojawiają się zazwyczaj dopiero po kilku lub kilkunastu miesiącach. Pozycjonowanie jest jednak bardzo skuteczną metodą i nie powinno się jej lekceważyć. Chodzi m.in. o przeprowadzenie audytu strony www, dobranie optymalnych słów kluczowych czy też regularne tworzenie ciekawych treści. Reklama Google Ads daje z kolei szybsze efekty. Czy te dwa kanały powinno się rozdzielać? Nie, gdyż można na tym sporo stracić.
Dlaczego łączy się ze sobą pozycjonowanie i kampanie Google Ads?
Kampania Google Ads umożliwia pojawienie się w płatnych wynikach wyszukiwania, natomiast pozycjonowanie stron internetowych ma niebagatelny wpływ na wypromowanie strony internetowej w wynikach organicznych. Strona, która zostanie poddana pozycjonowaniu nie wskoczy na miejsce opłacanych reklam, a płatne reklamy nie wpłyną na pozycję witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Jakie z tego wnioski? Takie, że te dwa kanały reklamowe powinny ze sobą współgrać. Co za tym przemawia?
- łatwe dotarcie do preferowanej grupy odbiorców i możliwość ich bezproblemowego pozyskania,
- zwiększenie widoczności strony internetowej w wyszukiwarce Google,
- swobodne zarządzanie słowami kluczowymi i kontrolowanie budżetu.
Jak widać kampania reklamowa Google Ads niesie za sobą dużo zalet, ale bez solidnego pozycjonowania stron www trudno osiągnąć w sieci spektakularny sukces. Tym samym powinno się stawiać na oba omawiane kanały reklamowe.