Co jest fotografia produktowa
Fotografia produktowa jest ważną częścią reklamy i marketingu. Aby uzyskać dobre zdjęcia packshot, postępuj zgodnie z kilkoma wskazówkami zawartymi poniżej oraz korzystaj z dobrego oprogramowania do edycji zdjęć. Pamiętaj, aby skupić się na kliencie i uzyskać ujęcia, które pokażą produkt w najlepszym świetle. Do każdego przedmiotu przed naszym obiektywem należy podejść indywidualnie. W końcu zupełnie inaczej wykonuje się zdjęcia produktowe biżuterii a inaczej packshoty odzieży.
Istnieją trzy główne rodzaje fotografii przedmiotów
- packshot – to najpopularniejsze zdjęcia produktu na białym tle
- fotografia reklamowa – skupia się na atrakcyjnym przedstawieniu produktów w aranżacji
- zdjęcia odzieży – to oddzielna kategoria gdyż ubrania możemy pokazać zarówno jako typowy packshot jak też zawieszone na wieszaku czy sfotografowane w technice niewidzialnego manekina
Czym zajmuje się fotograf produktowy
Fotograf produktowy to osoba, która robi zdjęcia produktów w celach reklamowych lub aby zaprezentować ofertę na przykład w e-sklepie. Zdjęcia te mogą posłużyć do sprzedaży produktu, wyeksponowania go w katalogu lub w Internecie. Bardzo często dobrej jakości fotografie produktowe umieszcza się w social mediach. Dobre zdjęcia pomogą klientom zdecydować, czy chcą kupić, lub po prostu dać wyobrażenie o tym, jak przedmiot wygląda. Dobry fotograf produktowy wie, jak sprawić, by jego obiekt wyglądał interesująco i atrakcyjnie, jednocześnie dając konsumentom dokładne informacje o tym, co kupują, zupełnie jakby trzymali przedmiot w ręku.
Jak zrobić dobre fotografie produktów?
Istnieje kilka wskazówek dotyczących robienia dobrych zdjęć produktów. Najpierw zawsze wykonaj ujęcie próbne, aby wyczuć aparat i produkt. Warto poeksperymentować z różnymi ustawieniami sprzętu. Spróbuj od ustawienia świateł. Jego kąt, a także rodzaj ma ogromne znaczenie na finalny wygląd packshotu. Po drugie, zrób zbliżenie szczegółów produktu. Konsumenci uwielbiają dokładną prezentację oferty. Potencjalny klient uzyska zaufanie do naszej oferty jeśli będzie dokładna i rzeczowa. Po trzecie, skup się na kliencie. To oni będą kupować produkt, dlatego ważne jest, aby uzyskać zdjęcia, które do nich przemawiają i pokazują produkt w jak najlepszym świetle.
Na koniec pamiętaj, aby używać dobrego oprogramowania do edycji zdjęć, aby uzyskać najlepsze wyniki. Dzięki odpowiedniemu programowi graficznemu możesz z łatwością sprawić, że produkt będzie wyglądał lepiej niż kiedykolwiek wcześniej. Pamiętaj również, że każda kolejna godzina spędzona w studio fotograficznym i każda wykonana fotografia produktowa polepsza Twój warsztat oraz zwiększają doświadczenie.