Czy darmowe dostawy i opcja wniesienia wpływają na zakupy przez internet?

0

77% internautów robi zakupy online (1). Zamawianie produktów przez internet jest uznawane przez polskich e-konsumentów za wygodne i nieskomplikowane (1), na co wpływ mają również usługi darmowej dostawy oraz wniesienia niektórych towarów do mieszkania – to czynnik, który motywuje do zakupów przez internet 9 na 10 osób (2).

Dla jakich produktów możliwość wniesienia wpływa na decyzję o zakupie online?

Darmowa dostawa do domu z możliwością bezpłatnego wniesienia produktów zachęca do zakupów online 88% polskich internautów (3). Takie udogodnienie uznawane jest za bardziej wartościowe nawet od błyskawicznej dostawy do domu (same day delivery) czy realizacji zamówień w weekendy (3).

Na decyzję o zakupie online wpływa możliwość wniesienia mebli oraz sprzętów RTV/AGD (4). Jest to kwestia istotna zwłaszcza dla kobiet, mieszkańców dużych miast oraz osób z dobrą sytuacją finansową gospodarstwa domowego (4). Warto jednak zwrócić uwagę na to, że choć w mniejszych miastach czy na wsiach opcja wniesienia jest nieco mniej popularna, to wciąż zdecydowana większość e-kupujących (ponad 80%) chce z niej skorzystać (4).

Warto dodać, że poza opcją dostawy z wniesieniem, e-kupujący wskazują także na chęć skorzystania z usług montażu lub instalacji zamówionych mebli i sprzętów (5).

Czy opcja darmowej dostawy ma znaczenie?

Jednym z najważniejszych czynników motywujących do częstszych zakupów przez internet są dla e-konsumentów mniejsze koszty dostawy. Wskazuje na nie 56% badanych, co jest wynikiem lepszym od niższych cen niż w sklepach tradycyjnych, zniżek czy kodów rabatowych (6). A co z darmową dostawą?

Ma ona duże znaczenie dla e-konsumentów – zachęca do częstszego robienia zakupów online zwłaszcza w sytuacji, gdy mamy do czynienia z wyższą wartością produktów zamówionych online (7). Zakupy za 20 zł powinny zapewniać darmową dostawę według 33% zamawiających, ale już w przypadku kwoty 500 zł, aż 79% osób sądzi, że nie powinno płacić się za dostarczenie produktów (7).

Visa Mobile – bezpieczne płatności za zakupy przez internet

Osoby, które robią zakupy w internecie, oczekują nie tylko darmowej dostawy czy opcji wniesienia produktów. Do zamawiania online zachęca ich również dostęp do różnych form płatności (8) – zwłaszcza tych szybkich (9). Jednym z rozwiązań, które może im to zapewnić, jest Visa Mobile – usługa pozwalająca nie tylko płacić za zakupy w sieci szybko, ale też łatwo i bezpiecznie (9).

Z czego to wynika? Przede wszystkim z 3 czynników:

  • nie wymaga podawania danych karty i wprowadzania haseł podczas płatności w sklepie internetowym (9);
  • umożliwia zrealizowanie transakcji bez wypełniania wielu pól formularza i przeklikiwania się przez wyskakujące okna;
  • przeprowadzona przy jej użyciu płatność online jest zabezpieczana przez Visa.

Dane karty podaje się tylko raz – w momencie uruchamiania Visa Mobile. Potem można już płacić nią za zakupy online w sklepie internetowym. Aby to zrobić, wystarczy wybrać ikonę z tym rozwiązaniem, wpisać w wolne pole numer telefonu i zatwierdzić transakcję na swoim smartfonie.

Jak skorzystać z usługi? Uruchamiając odpowiednią funkcję w mobilnej aplikacji bankowej – listę banków, które dają do niej dostęp, znaleźć można na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html (warto pamiętać, że w niektórych przypadkach konieczne może być zaktualizowanie aplikacji). Możesz również pobrać Visa Mobile w formie oddzielnej aplikacji na telefon – jest ona dostępna bezpłatnie w sklepach z aplikacjami dla systemów iOS i Andoid i również ograniczona jest dla klientów wybranych banków.

Artykuł powstał przy współpracy z Visa.

Bibliografia:

  1. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 10
  2. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 12
  3. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 102
  4. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 108
  5. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 109
  6. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 82
  7. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 116
  8. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 77
  9. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 121
  10. VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 22.04.2022