Eko biznes – jak ekologicznie reklamować firmę?

0

Kolorowe foliopaki czy folia bąbelkowa już dawno przestały być pożądanymi produktami. Na rynku funkcjonuje coraz więcej świadomych konsumentów, którzy zwracają uwagę na kwestie ekologiczne. Wśród opinii o sklepach internetowych można znaleźć negatywy informujące o tym, że sprzedawca pakuje produkty w materiały zagrażające środowisku. Jednocześnie w uwagach do zamówień niejednokrotnie znajdują się prośby o opakowanie towaru zgodnie z zasadami zero waste. Jak wiec ekologicznie reklamować firmę, aby nie narazić się klientom?

Bilbordy zamiast ulotek i katalogów

Pomimo tego, że żyjemy w latach 20. XXI wieku, klienci wciąż zalewani są ulotkami reklamowymi i katalogami. Takie formy promocji są coraz mniej skuteczne. Jeśli firma kieruje swoją ofertę do seniorów, wówczas rzeczywiście papierowe foldery wrzucane do skrzynek pocztowych czy rozdawane na ulicach mogą mieć sens. U młodego pokolenia budzą one tylko irytację. Z tego względu lepiej postawić na bilbordy umiejscowione w strategicznych punktach, np. w najbardziej uczęszczanych częściach miast lub na skrzyżowaniu ruchliwych dróg. Takie formy promocji są dużo bardziej pożądane przez świadomą część społeczeństwa, ponieważ nie generują nikomu niepotrzebnych śmieci.

Jeśli gadżety reklamowe, to tylko ekologiczne

Dużą popularnością wciąż cieszą się gadżety reklamowe. Klienci są jednak coraz bardziej wymagający. Nie wystarczy dorzucić im do zakupów długopisu lub magnesu na lodówkę, aby wykazali się lojalnością w stosunku do firmy. Obecnie gadżety muszą być zarówno funkcjonalne, jak i przyjazne środowisku. Na co więc warto postawić?

  • Bawełniane torby. Jest to doskonała alternatywa dla plastikowych toreb, które nagminnie kupowane są w dyskontach i hipermarketach. Jeśli podarujesz swojemu klientowi taki gadżet, wówczas z dużym prawdopodobieństwem będzie on nosił go ze sobą na zakupy, a tym samym często spoglądał na Twoje logo. Przykładowe torby bawełniane można znaleźć tutaj: https://www.natura.slupsk.pl/torby-bawelniane-reklamowe
  • Pendrive częściowo wykonany z drewna. Każdy z nas od czasu do czasu spotyka się z koniecznością przeniesienia pliku z jednego urządzenia na drugie. Wówczas przydaje się pendrive. Możesz postawić na gadżet z Twoim logo w małym rozmiarze, który zmieści się do portfela. Dzięki temu klient będzie go miał zawsze pod ręką.
  • Kubki na kawę. Jeśli wśród Twojej grupy docelowej znajduje się dużo miłośników małej czarnej, możesz śmiało postawić na taki gadżet. Noszenie własnej kawy w eleganckim kubku jest nie tylko ekologiczne, ale także przyjazne dla budżetu domowego.

Pakuj zgodnie z zasadami zero waste i eko

Opakowanie również jest jednym z elementów promocji. Zadbaj więc o to, aby Twój klient nie tylko nie miał Ci nic do zarzucenia, ale także był zachwycony tym, jak robi to Twoja firma. Jeśli oferujesz produkty premium w butiku stacjonarnym, możesz je pakować w torby bawełniane. Nie tylko mają one szanse zostać wykorzystane ponownie, ale także dodają całej transakcji luksusowego charakteru. Pamiętaj jednak, aby do ich wykonania zatrudnić dobrą firmę. Może to być, np. Natura Słupsk – producent toreb bawełnianych. Jeśli natomiast prowadzisz sklep internetowy, dobrym pomysłem jest pakowanie w kartony, które zostały już do czegoś wykorzystane. Aby wzmocnić przekaz reklamowy, możesz na nich umieścić pieczątkę z logo swojej firmy.

Trendy ekologiczne na rynku są coraz bardziej widoczne, dlatego nie warto ich ignorować. Nawet mała zmiana w dobrym kierunku może przynieść uznanie w oczach Twoich klientów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj