Jak dbać o formę w domu?

0

Najczęstszą wymówką na brak aktywności fizycznej jest brak czasu na regularne treningi na siłowni oraz brak pieniędzy na zakup karnetu. W okresie jesienno-zimowym większość z nas nie ma ochoty wychodzić z domu, aby popracować nad formą i sylwetką. Długie wieczory wolimy spędzać relaksując się na kanapie przed telewizorem, przed komputerem, z dobrą książką. A wysiłek fizyczny jest niezbędny, gdy chcemy być w dobrej formie.

Osoby początkujące powinny zacząć od małych kroków

Osoby, które nie są przyzwyczajone do wysiłku fizycznego, powinny zacząć od małych kroków. Należy zacząć od lżejszych ćwiczeń i stopniowo zwiększać poziom ich trudności. Na początku nawet 15 minut ćwiczeń jest dobrym wynikiem. Czas treningów stopniowo powinno się wydłużać. 

Sprzęt do ćwiczeń

Ostatnio coraz większą popularność zyskują przyrządy do ćwiczeń. Nie muszą to być duże urządzenia, które zajmują dużo miejsca. Nie trzeba też od razu urządzać całej domowej siłowni, jeśli o takiej marzymy. Wystarczy jeden sprzęt do ćwiczeń, np. orbitrek znajdujący się w ofercie sklepu marbo-sport.pl, na którym ćwiczenia angażują do pracy wiele mięśni jednocześnie. 

Filmy instruktażowe

Wiele możliwości oferuje Internet. Dużą pomoc stanowią filmy instruktażowe. Można korzystać też z płyt DVD z ćwiczeniami. Wystarczy naśladować ruchy osoby prowadzącej, by mieć pewność, że poprawnie i bezpiecznie wykonujemy ćwiczenia. Domowe treningi nie muszą być nudne. Można je urozmaicać na wiele sposobów. 

Treningi należy poprzedzić rozgrzewką

Ćwiczenia w domu należy zacząć od rozgrzewki, która ma na celu rozgrzanie mięśni i stawów i przygotowanie ich na wytężony wysiłek fizyczny. Dzięki rozgrzewce zminimalizujemy ryzyko ewentualnych urazów i kontuzji. 

Po treningu właściwym nie wolno zapomnieć o wykonaniu kilku ćwiczeń rozciągających. Rozciąganie ukoi mięśnie, zminimalizuje ryzyko wystąpienia dolegliwości bólowych, przyspieszy regenerację, zrelaksuje, wyciszy. 

Zalety domowych treningów

Ćwiczenia w zaciszu własnego domu mogą być równie efektywne, jak ćwiczenia w profesjonalnej siłowni czy klubie fitness. Domowe treningi są też o wiele bardziej komfortowe niż treningi w miejscach publicznych. Nikt nas nie obserwuje, nie musimy przejmować się swoim wyglądem i niezbyt dobrą formą. 

Treningi w domowym zaciszu można umilić sobie oglądaniem ulubionego serialu lub słuchaniem ulubionej muzyki. Domowe treningi to oszczędność czasu i pieniędzy. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj