
Black Friday przypadający tradycyjnie w ostatni piątek listopada, przywędrował do nas ze Stanów Zjednoczonych. To właśnie za Oceanem organizowane są wyprzedaże przede wszystkim artykułów odzieżowych. Rabaty sięgają nawet 80 procent, dlatego nie należy dziwić się faktem, iż tego dnia sklepy odwiedza mnóstwo klientów. A jak kwestia promocji modowych na Black Friday wygląda w Polsce? Czy naprawdę można zaoszczędzić, wybierając się wtedy na zakupy?
Black Friday – co warto o nim wiedzieć?
Choć poszukujący prawdziwych okazji zakupowych nazywają Black Friday świętem promocji i rabatów, to w rzeczywistości dzień ten nie doczekał się jeszcze specjalnego oznaczenia w polskich kalendarzach. Nieco inaczej jest w Stanach Zjednoczonych, bowiem tam Black Friday obchodzony jest już od lat. Tradycyjnie przypada on w ostatni piątek listopada, po Święcie Dziękczynienia. W ostatnim czasie Black Friday staje się coraz popularniejszy również i w Europie. Początkowo przeceniano głównie artykuły odzieżowe, dziś zaś możemy liczyć na różnego rodzaju rabaty również w innych punktach handlowych czy usługowych. Warto pamiętać, że Black Friday 2021 przypada 26 listopada – to właśnie w okolicach tego dnia najlepiej jest szukać akcji promocyjnych w sklepach odzieżowych.
Na jakie rabaty można liczyć w Black Friday?
Już od kilku lat Black Friday obchodzą niemal wszystkie sklepy z odzieżą zarówno damską, męską, jak i nawet dziecięcą. Rabaty, na jakie możemy liczyć w tym dniu, są zależne od polityki konkretnego sklepu. W rzeczywistości sięgają one od 10 do nawet 40 procent. Czasami jednak nie obejmują wszystkich produktów, które w danym momencie dostępne są w asortymencie sklepu. Promocje mogą dotyczyć jedynie wybranych rodzajów odzieży, na przykład kurtek, swetrów czy butów. Warto jednak mieć świadomość, że sklepy odzieżowe zwykle nie organizują już większych promocji przed Świętami Bożego Narodzenia, dlatego Black Friday może okazać się doskonałym momentem na zakup prezentów, a także uzupełnienie zimowej garderoby. Na rabaty podobnej wysokości będziemy bowiem mogli liczyć dopiero po Nowym Roku, gdy rozpoczną się wyprzedaże zimowych kolekcji. Warto zwrócić uwagę, że wyprzedaże te dotyczą jedynie końcówek kolekcji, natomiast podczas Black Friday możemy kupić po niższej cenie towary, które dopiero co pojawiły się na sklepowych półkach. Te zaś mogą nie doczekać zimowych wyprzedaży, gdyż zostaną wykupione jeszcze przed Świętami Bożego Narodzenia.
Promocje nie tylko w piątek
Coraz więcej sklepów odzieżowych nie ogranicza się wyłącznie do przeceniania swoich towarów w Czarny Piątek. Wręcz przeciwnie – akcje promocyjne trwają cały weekend, a w niektórych przypadkach cały tydzień. Dotyczy to przede wszystkim sklepów internetowych, w których oferta rabatowa może zmieniać się nawet codziennie. Przykładowo, w Czarny Piątek mogą być przecenione ubrania zimowe, w sobotę buty, natomiast niedziela będzie dniem darmowej dostawy. Sklepy mają bowiem jeden, podstawowy cel, jakim jest zachęcenie klienta do robienia zakupów nie tylko w piątek, ale w każdym dniu obowiązywania promocji. Choć wiele artykułów odzieżowych rzeczywiście możemy kupić po obniżonej cenie, warto robić zakupy z głową. Wcześniej powinniśmy przygotować listę potrzebnych nam rzeczy, tak aby w naszym koszyku nie znalazło się zbyt wiele pozycji tylko dlatego, że zostały one przecenione.