Jak prowadzić zdrowy tryb życia i czuć się lepiej?

0

W dzisiejszym zabieganym świecie zdominowanym przez pracę przed komputerem, gdzie wszędzie należy się spieszyć i robić w biegu coraz trudniej jest prowadzić zdrowy tryb życia. Na szczęście odchodzi się od stereotypu mówiącego, że by przygotować zdrowy posiłek należy spędzić pół dnia kuchni, a bieganie ponad siły to klucz do zdrowej sylwetki. Z tego artykułu dowiesz się co możesz zmienić w swoim codziennym, by poczuć się lepiej bez większych wyrzeczeń.

1. Zbadaj swoje nawyki żywieniowe i dietę

Zastanów się przez moment: jak wygląda twoja dieta? Ile jesz posiłków dziennie? Ile litrów płynów przyjmujesz na dobę i w jakiej postaci? Czy zajadasz stres albo niezdrowe podjadanie jest sposobem na nudę? Uświadomienie sobie faktycznego stanu rzeczy pomoże Ci określić swój cel i to co chciałabyś/chciałbyś zmienić. 

Po pierwsze, zacznij od zniwelowania ilości produktów, które są najbardziej niezdrowe. Dobrze jest stosować zasadę 80/20 – 80% dla zdrowego jedzenia, a 20% dla tego, które sprawia nam przyjemność i niekoniecznie jest zdrowe. Przyjrzyj się swojemu jadłospisowi i sprawdź jaki procent u Ciebie przeznaczony jest na zdrowe i niezdrowe jedzenia. Nie musisz odmawiać sobie żadnego posiłku, tylko dokładnie rozplanuj swoją dietę tak, by nic w niej nie brakowało.

Specjaliści radzą, by w diecie człowieka czołowym elementem były warzywa i owoce. Najlepiej w surowej postaci, bo takie zawierają najwięcej witamin i minerałów. Następne w kolejce są produkty zbożowe, najlepiej pełnoziarniste chleby, bułki, grube kasze, mąki razowe i otręby. Takie produkty bogate są w błonnik co oznacza, że będą wspomagać pracę jelit, a poczucie sytości zostanie z Tobą na dłużej. Niżej w hierarchii jest nabiał – mleko, (najlepiej naturalne) jogurty i kefiry. Pora na źródła białka – mięso, ryby i nasiona roślin strączkowych. Tutaj warto jest unikać czerwonego mięsa i zastąpić je np. mięsem z kurczaka lub rybami. Swoją dietę dopełnij źródłem tłuszczów – olej zwierzęcy zamień na roślinny, dodaj różne rodzaje orzechów. Pamiętaj o tym, że tłuszcze są raczej kaloryczne.

Nawadniaj się! W ciągu dnia powinnaś/powinieneś przyjmować ok. 2,5 litra płynów w różnej postaci. Wliczają się w to sosy, zupy, koktajle, kefiry i same napoje. Nie każdemu musi smakować sama woda. Świetnym sposobem na urozmaicenie jej może okazać się dodanie do niej cytryny, mięty i ogórka lub syropu. Ostatnio popularność zaczęło zyskiwać Cappuccino MCT – kawa wspierająca odchudzanie. Jest to kawa polecana na szczególnie na odchudzanie. Wśród jej składników można wymienić: kofeinę, guaranę, garcinię cambogia, chrom i inulinę. 

2. Sport to zdrowie, ale też przyjemność

O tym, że sport to zdrowie nie trzeba nikomu tłumaczyć. Niektórzy często jednak kojarzą go z pracą ponad siły oraz modelkami z instagrama. Początki w każdym sporcie bywają trudne, bo organizm musi się przyzwyczaić do czegoś nowego. Może zaproponuj wspólną aktywność komuś kogo znasz? Razem będzie raźniej, a i przestaniesz się czuć nieswojo. Znajdź sport taki jaki lubisz. Gwarantuję, że satysfakcja będzie o wiele większa niż bieganie „dla zasady”.

3. Zadbaj o swoją kondycję naczyń krwionośnych

Zwykle przejmujemy się estetyką naszego ciała gdy pojawia się problem pajączków na skórze i żylaków. Warto pamiętać, że obolałe nogi i niedrożność żył to konsekwencja siedzącego trybu pracy i niezdrowego odżywiania. Varicorin – skuteczny preparat na żylaki i pajączki – to skuteczny produkt na problemy z naczyniami krwionośnymi. Produkt składa się z 6 substancji pochodzenia naturalnego: ekstrakt z nasion kasztanowca, ekstrakt z wąkroty azjatyckiej, witaminy C, hesperdyny, ekstraktu z winorośli właściwej oraz oczaru wirginijskiego. Kapsułki Varicorin pomagają oczyścić żyły, zredukować powstałe zmiany, uśmierzyć ból oraz działają profilaktycznie.

Portal https://dietaisuplementy.pl/ jest tylko wskazówką do zdrowego trybu życia. Nie zajmuje się diagnozą ani leczeniem chorób. Jeśli potrzebujesz fachowej porady skontaktuj się z lekarzem specjalistą.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here