4 nowe trendy na Instagramie

0

Instagram to przypuszczalnie jeden z najbardziej obleganych serwisów fotograficznych na świecie. Każdego dnia z platformy korzysta ponad miliard użytkowników, więc nic dziwnego, że dla sporego grona stała się wymarzoną przestrzenią do promowania usług lub produktów.

Za pomocą dodawania reakcji w postaci komentarzy czy lajków na Instagramie, możemy łatwo określić co jest popularne i co inni lubią.

Możliwości Instagrama wykraczają daleko poza schematy typowego serwisu fotograficznego. Wychodząc naprzeciw potrzeb użytkowników, twórcy postanowili wykorzystać potencjał serwisu w celach marketingowych i udostępnić wszystkim zainteresowanym narzędzia, dzięki którym będą mogli swobodnie promować własną markę.

Najpopularniejsze narzędzie Instagrama 2021 – InstaStories


Statystyki pokazują, że jednym z najczęściej stosowanych narzędzi Instagrama są InstaStories, czyli krótkie relacje w postaci zdjęcia lub filmiku, które dostępne są dla innych użytkowników jedynie przez okrągłą dobę.

Taka forma promowania własnego konta jest idealnym rozwiązaniem, ponieważ można na bieżąco śledzić, kto tak naprawdę interesuje się naszym profilem – komentuje specjalista tanielajki.pl. Dodatkową zaletą relacji na Instagramie jest łatwość w publikowaniu treści, które mogą np. zwiastować większy projekt i być pewnego rodzaju zapowiedzią lub po prostu reklamą naszej firmy.

Ponadto, relacje znajdują się na samej górze, a wobec tego są widoczne dla każdego użytkownika, który włączy aplikację na swoim telefonie. Z całą pewnością jest to narzędzie, z którego warto regularnie korzystać, ponieważ sukcesywnie buduje i zwiększa zasięgi konta. Wielu użytkowników za pośrednictwem InstaStories zaprasza gości do odwiedzenia pełnego profilu, zasłaniając niejednokrotnie newralgiczne miejsca świeżo udostępnionego posta. Taki rodzaj intrygującej gry sprawia, że inni użytkownicy z chęcią i ciekawością zajrzą na profil, by przekonać się, co tak naprawdę kryje się na zdjęciu.

Interaktywna zabawa!


Twórcy Instagrama zdają sobie również sprawę z tego, że ich dzieło ma cały zestaw portalu społecznościowego. Wiedzą wobec tego, że interakcja z drugim człowiekiem bywa w tej materii kluczowa. Właśnie dlatego coraz więcej użytkowników korzysta z opcji tworzenia quizów oraz krótkich ankiet, dzięki którym można zaprosić obserwujących do dyskusji lub rozmowy.

Coraz większą popularnością cieszy się akcja „ask me a question”, dzięki której użytkownicy mogą zadać konkretne pytania i uzyskać na nie odpowiedzi, które następnie wyświetlone zostaną w postaci InstaStories. Taki rodzaj interaktywnego prowadzenia konta buduje zasięgi, które na Instagramie mają niebagatelne znaczenie.

Karuzela na Instagramie


Kolejną ciekawostką, która zyskała niemałe uznanie wśród użytkowników Instagrama są posty karuzelowe. W praktyce oznacza to zbudowanie postów z kilku kafelków, które tak naprawdę układają się w jedną całość. Zaletą takiego postowania jest fakt, że pod każdym kafelkiem może znaleźć się osobny link przekierowujący użytkowników na właściwą stronę lub właściwy produkt. Trzeba dodać, że posty w takiej formie mogą być naprawdę estetyczne i intrygujące dla naszych obserwujących.

Oglądanie na żywo!

Transmisje na żywo to kolejny trend, który zawładnął Instagramem i właściwie nic w tym dziwnego. Możliwość pokazania światu zdarzeń istotnych dla naszej marki w czasie rzeczywistym jest w pewnym stopniu porównywalne z uczestniczeniem w wydarzeniu.

Wielu użytkowników korzysta z tej możliwości, wiedząc jednocześnie, że to kolejny sposób na pozyskanie nowych obserwujących oraz zaproszenie innych użytkowników do świata, który oferujemy na swoim koncie. Live Streaming zwłaszcza w dobie kolejnego pandemicznego roku stał się namiastką normalności, za którą tak tęskno. Dzięki narzędziom udostępnionym przez twórców Instagrama możemy uczestniczyć w różnych wydarzeniach bez wychodzenia z domu. Nie jest to oczywiście normalność w pełnym wymiarze, ale z pewnością dobra alternatywa dla osób tęskniących za wydarzeniami ze świata kultury. Dla osób, które korzystają z transmisji na żywo jest to z drugiej strony sposób na zyskanie sporego zainteresowania.