Sprawdź, co jeszcze możesz zautomatyzować w swojej firmie

0

Automatyzacja procesów biznesowych polega na oddelegowaniu niektórych zadań wykonywanych przez pracowników inteligentnym systemom komputerowym. Rozwiązanie to wiąże się z wieloma korzyściami, w tym przede wszystkim ze wzrostem wydajności firmy.  

Jakie obszary w firmie można zautomatyzować?

Jakie procesy biznesowe można zautomatyzować? Są to przede wszystkim:

  • analizy – SEO, finansowe i wiele innych;
  • komunikacja z klientem;
  • księgowość;
  • logistyka;
  • marketing;
  • sprzedaż;
  • tworzenie baz danych.

Automatyzacja procesów w firmie – dlaczego warto?

Dlaczego warto zautomatyzować niektóre procesy biznesowe? Nieocenione korzyści płynące z tego rozwiązania to:

  • poprawa komunikacji w firmie – zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej – z klientami;
  • większe oszczędności – zamiast zatrudniać dodatkowe ręce do pracy, wystarczy wdrożyć odpowiedni system IT, rozwiązanie to wiąże się z inwestycją, która zwraca się bardzo szybko;
  • większy komfort pracy oraz wzrost wydajności pracowników, dzięki oddelegowaniu powtarzalnych i monotonnych zadań;
  • wzrost satysfakcji, zarówno pracowników, jak i klientów;
  • zaoszczędzony czas.

Stawiasz na automatyzację? Sprawdź, co jeszcze możesz zrobić

Wybór konkretnych obszarów oraz narzędzi do automatyzacji powinien zostać poprzedzony wnikliwą analizą procesów biznesowych zachodzących w firmie. W szczególności warto zmodernizować poprzez zautomatyzowanie te rejony, które nie są dostatecznie wydajne lub blokują rozwój przedsiębiorstwa.

Co można zrobić, by biznes rozwinął skrzydła? Producent innowacyjnych systemów do automatyzacji, KODA Bots zaleca wdrożenie w firmie inteligentnych chatbotów oraz voicebotów. To nowoczesne programy komputerowe, które usprawniają między innymi obsługę klienta, podnosząc ją na zupełnie nowy poziom.   

Automatyzacja za pomocą chatbotów i voicebotów

Chatboty oraz voiceboty to inteligentne programy komputerowe, które prowadzą konwersację z pracownikami lub z klientem. Chatboty komunikują się za pomocą poleceń tekstowych, natomiast voiceboty to roboty głosowe – rozpoznają one wypowiadane komendy. Zadaniem obu technologii jest wykonywanie powtarzalnych zadań, zgodnie z zaprogramowanymi scenariuszami.

Boty mogą:

  • obsługiwać klienta – odpowiadać na pytania, prowadzić przez proces zakupowy, przyjmować reklamacje – 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu;
  • przekazywać połączenie odpowiedniemu specjaliście, w zależności od zadanego pytania;
  • udzielać informacji – np. na temat produktów i usług, promocji oraz ważnych branżowych wydarzeń.

Jeśli jeszcze nie miałeś okazji wdrożyć nowoczesnego chatbota w firmie, najwyższy czas, by wypróbować to rozwiązanie, ponieważ wiąże się ono z dużą oszczędnością czasu i środków. Automatyzacja pozwoli Ci odciążyć pracowników BOK. Szybko zorientujesz się, że nowa technologia poprawia komunikację wewnętrzną i zewnętrzną, przyczynia się do podniesienia jakości obsługi klienta i tym samym – owocuje jeszcze większymi zyskami dla firmy.