Kiedy warto zlecić wykonanie audytu seo specjalistom?

0

Wiele osób zastanawia się w jaki sposób zwiększyć konwersję i sprawić, by jego strona stała się obleganym w internecie terytorium. Nie jest nowością, że samo pozycjonowanie to cała gama działań zmierzająca do budowania najlepszej pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Żeby zaistnieć w sieci nie wystarczy jedynie kilka tekstów ze słowami kluczowymi. Potrzeba pełnej optymalizacji, która wymusza na użytkownikach wiele błędów. Obecnie o pozycji strony decydują takie czynniki jak czas ładowania się strony. Zastanawiasz jak sprawdzić, czy na stronie internetowej wszystko działa bez szwanku? Dowiedz się czym jest audyt SEO i kiedy warto go zrobić.

Co oznacza audyt SEO?

Audyt SEO to działanie mające na celu weryfikację wszelkich błędów strony internetowej, które są związane z pozycjonowaniem. Specjaliści SEO zajmujący się audytami badają najdrobniejsze szczegóły domen. Zaliczają się do nich content, czyli treść witryny, opisy meta i tytuł, czyli elementy wyświetlane w przeglądarce, frazy kluczowe, kod HTML i szybkość działania strony. Zaletą przeprowadzania audytu jest szczegółowy feedback z funkcjonowania strony. Niekiedy ujawnia on drobne błędy, a innym razem usterki, które sprawiają, że praca nad SEO nie przynosi żadnych efektów. Specjalista bierze pod uwagę takie kwestie jak duplikowanie contentu oraz status odpowiedzi serwera, co jest szczególnie ważne przy dużej liczbie linków. Widać na tej podstawie, że diagnoza strony internetowej to działanie wielopoziomowe, które wymaga czasu, doświadczenia oraz umiejętności.

Czy warto zaufać darmowym audytom?

Z całą pewnością darmowe analizy SEO to strata czasu dla osób decydujących się na to rozwiązanie. Wiele agencji SEO oferuje darmową analizę strony, która, choć nie ma żadnych opłat, jest wykonana pobieżnie. Zaniedbanie choćby jednego elementu SEO czyni cały audyt godnym powtórzenia, więc darmowe audyty radzimy sobie darować, ponieważ mają one za zadanie związać klienta z firmą SEO na dłużej, a nie dać rzetelne rozwiązanie dla biznesu. Wszelkie promocje nie są skuteczne jeśli szukasz szczegółowej weryfikacji problemów na stronie. Decydując się na analizę strony warto zainwestować w nią pieniądze i dostać możliwie najbardziej precyzyjną odpowiedź na nurtujące pytania. Bezpłatne opcje, które są powszechnie reklamowane w internecie to metody, które i tak skazują właścicieli stron na konieczność przeprowadzenia drugiego audytu. Warto tego uniknąć i zrobić przegląd domeny raz, a dobrze.

Czy warto robić audyt samodzielnie?

W internecie znajdziecie wiele poradników jak dokonać audytu samemu. Jest to dobra metoda tylko pod jednym warunkiem – że nie masz środków finansowych i potrzebujesz ogólnej diagnozy swojej witryny. Trzeba pamiętać, że każdy amator w kwestii SEO może zaniechać mniej oczywiste kroki, przez co jego analizy nie pozwolą wyeliminować wszystkich powstałych błędów. Poza tym specjaliści sugerują najlepsze rozwiązania dążące do optymalizacji strony. Osoby robiące audyt pobieżnie nie muszą znać recepty na swoje pozycjonerskie bolączki. Zaletą przeprowadzania audytu samemu jest nauka SEO, która może zaowocować w przyszłości. Inny plus to eliminacja prostych błędów, jak na przykład źle działających wtyczek, czy złego linkowania.

Kiedy warto zlecić audyt specjalistom?

Jeśli otwierasz nowy biznes i startujesz z nową stroną to doskonały moment na skonsultowanie aspektów technicznych strony z fachowcem. Na początku audyt odpowie Ci na pytanie, czy obrana droga jest dobra i co można jeszcze poprawić. Niestety niewiele osób decyduje się na pozycjonowanie na początku otworzenia strony, a wszelkie niedociągnięcia weryfikuje rzeczywistość. Warto zlecić audyt specjalistom jeśli działania SEO nie przynoszą rezultatu albo zwyczajnie strona została przeniesiona na inny serwer. Pamiętaj, że kto pyta nie błądzi, ale ten kto nie pyta najczęściej jest w błędzie. Tak naprawdę audyt zawsze warto zlecić fachowcom wtedy, kiedy właściciel ma wątpliwości co do poprawności działania strony. Audyt obala najczęściej stawiane mity, a znawcy SEO pomogą we wdrożeniu rozwiązań, które są skuteczne. Jeśli pozwalają na to fundusze, warto zlecić audyt i mieć pewność co do własnej strony internetowej.