Facebook, firma kojarzona głównie z platformą społecznościową, stale dąży do rozszerzania swojej działalności.
Zaledwie tydzień temu Facebook Watch został udostępniony dla użytkowników na całym świecie, a już możemy przeczytać o planach kolejnej platformy, dzięki której firma Marka Zuckerberga będzie miała możliwość wejścia do branży e-commerce.
Aplikacja IG Shopping
Bo tak prawdopodobnie będzie nazywać się nowa aplikacja zakupowa. Zadanie IG Shopping będzie polegało na umożliwieniu kontaktu między sklepami i markami obecnymi na Instagramie, a chcącymi dokonać zakupów użytkownikami. Od 2016 roku firmy mogą oznaczać swoje produkty na zdjęciach i kierować klientów do swoich stron sprzedażowych. Nowa aplikacja ma jeszcze bardziej uprościć ten proces pozwalając na robienie zakupów bezpośrednio w nowej aplikacji.
Nie wiadomo kiedy aplikacja zostanie wprowadzona na rynek, jednak już teraz inne firmy oferujące podobne funkcje mogą czuć się zagrożone. Jak wynika z danych – na Instagramie swoje konto posiada miliard użytkowników, z czego 25 milionów to firmy. Dla porównania, na Pinterest jest ponad 200 milionów użytkowników.