Jak szybko poprawić pamięć?

Lunch w parku, dieta bogata w antyoksydanty i musujące elektrolity bez recepty. Dowiedz się, jak błyskawicznie podkręcić pracę mózgu i polepszyć pamięć.

1. Zwiększ aktywność fizyczną

Ćwiczenia, nawet te umiarkowane, poprawiają dotlenienie i ukrwienie mózgu. Zmniejszają też ryzyko chorób serca i cukrzycy, które mogą mieć wpływ na pogorszenie pamięci.

Dlatego w trakcie sesji czy pracy nad ważnym projektem znajdź czas na aktywność fizyczną. Nie oznacza to, że musisz w przerwie w nauce biec na siłownię. Możesz wyjść na spacer i maszerować w szybkim tempie, potrenować jogę czy wrócić z biura do domu rowerem.

2. Włącz do diety antyoksydanty

Są niezwykle ważne dla prawidłowej pracy mózgu, bo walczą z wolnymi rodnikami, dzięki czemu zapobiegają stanom zapalnym i starzeniu mózgu. Znajdziesz je w dużych ilościach m.in. w soku z winogron, czerwonym winie, zielonej herbacie, a także czerwonych owocach i warzywach, takich jak jagody, maliny, czerwona kapusta i buraki. Oprócz antyoksydantów, są one bogate w cenne elektrolity i minerały. Zadbaj o to, żeby produkty nasycone przeciwutleniaczami znalazły się na Twoim talerzu przynajmniej dwa razy dziennie. W okresie wytężonej pracy umysłowej dodawaj je do każdego posiłku.

3. Pij więcej wody

Nieodpowiednie nawodnienie organizmu może wpływać negatywnie na pamięć i koncentrację. Gdy pijesz mniej niż dwa litry wody dziennie, zwłaszcza w upalne dni albo po treningu, ryzykujesz obniżeniem poziomu ważnych elektrolitów w organizmie, takich jak wapń, sód i potas. A te korzystnie wpływają na funkcjonowanie układu nerwowego. Aby uzupełnić cenne pierwiastki, pij wodę kokosową lub musujące elektrolity bez recepty. Podczas intensywnej nauki elektrolity uzupełniające  magnez, potas i wapń możesz pić codziennie.

 4. Pracuj wśród zieleni

Osoby przebywające wśród zieleni są znacznie efektywniejsze niż te pracujące w biurze typu open space. Jeśli masz taką możliwość, usiądź z laptopem w parku albo w kawiarni otoczonej drzewami. A jeśli nie możesz sobie na to pozwolić, kup rośliny do mieszkania. Pracujesz w surowo zaaranżowanym biurze? Zwiększ efektywność, wyglądając co jakiś czas przez okno, by popatrzeć na zieleń wokół budynku. Możesz też wyjść na lunch do parku lub restauracji z ogródkiem. Taka przerwa wpłynie pozytywnie na pracę mózgu.

 5. Uzupełniaj magnez

Magnez wpływa na poprawne funkcjonowanie układu nerwowego, a jego niższy poziom w organizmie sprzyja uczuciu zmęczenia i znużenia, co negatywnie oddziałuje na koncentrację. Poziom magnezu obniża się, gdy żyjesz w stresie lub nadużywasz kawy. Aby uzupełnić cenny pierwiastek, pij dużo wody mineralnej bogatej w magnez (dobrze, aby miała też inne ważne elektrolity i minerały, na przykład wapń i sód) albo elektrolity bez recepty w tabletkach. Dobrym źródłem magnezu są też kakao, pestki dyni oraz kasza gryczana.

Bibliografia:

  1. https://www.medicalnewstoday.com/articles/320165.php
  2. https://www.mp.pl/pacjent/dieta/zasady/73839,magnez

Post Author: itlife.pl