Czy strona internetowa firmowa jest już standardem?

Ostatnio mieliśmy w naszej redakcji małą debatę na temat firmy i posiadania przez nią strony internetowej. Próbowaliśmy przyrównać rok 2009 do obecnego. Oraz to jak wyglądał wtedy internet. Temat jest na tyle ciekawy że zdecydowałem się napisać o tym krótki artykuł. Nie wszyscy wiemy, pamiętamy ale internet dziesięć lat temu wyglądał zupełnie inaczej. Inaczej wyglądała również prezentacja firmy w sieci internetowej.

Ostatnio mieliśmy w naszej redakcji małą debatę na temat firmy i posiadania przez nią strony internetowej. Próbowaliśmy przyrównać rok 2009 do obecnego. Oraz to jak wyglądał wtedy internet. Temat jest na tyle ciekawy że zdecydowałem się napisać o tym krótki artykuł. Nie wszyscy wiemy, pamiętamy ale internet dziesięć lat temu wyglądał zupełnie inaczej. Inaczej wyglądała również prezentacja firmy w sieci internetowej.

Cała dyskusja zaczęła się od jednego z wpisów na serwisie Design Cart. Wpis zwraca uwagę że zmiany w sieci są praktycznie nie zauważalne. Postępują powoli każdego dnia. Dopiero porównanie każdego roku daje obraz zmian w sieci, powstawania nowych trendów, nowych technologii.

Dziesięć lat temu nie każda firma posiadała serwis internetowy. Właściciele firm mieli jednak świadomość że strona WWW firmowa stanie się standardem, czymś oczywistym. Strony firmowe były proste bez dodatkowych grafik. Wszystkie miały ograniczoną szerokość, a treści zawarte na nich były skromne. Wiele firm szło w inną stronę. Tak jak zakupy online skłaniały się głównie do udziału w aukcjach na np. Allegro, tak firmy korzystały z innych serwisów internetowych, które zajmowały się prezentacją wizytówek firmowych w sieci – były to katalogi firm o nieco szerszej funkcjonalności. Jeżeli cofniemy się o jeszcze pięć lat obraz ten będzie jeszcze bardziej robił wrażenie. Wtedy to dynamicznie powstawały technologie tworzenia serwisów internetowych. Nie było żadnych kreatorów tworzenia serwisów internetowych, projekty systemów CMS open source dopiero raczkowały, programy do projektowania serwisów internetowych nie dawały zadowalających efektów przez co większość serwisów internetowych była pisana ręcznie przez co koszt stworzenia strony WWW był wysoki.

Jak to wygląda dzisiaj? Dzisiaj mamy nie co inną sytuację. Mamy mnogą ilość kreatorów, dobrych systemów zarządzania treścią. Technologie tworzenia stron internetowych nie stanowią już takiego ograniczenia jak kiedyś. Każdy w dowolnej chwili w ciągu kilku godzin jest w stanie stworzyć prosty serwis internetowy. Agencje interaktywne pozostały dla firm które potrzebują szczególnych funkcji lub po prostu chcą się wyróżnić. Oczywiście jest to mocne uproszczenie sytuacji. Dostęp do wiedzy o tworzeniu stron WWW jest dzisiaj prosty. Koszty stworzenia strony internetowej nie są już tak wysokie jak kiedyś za przykład może posłużyć oferta Design Cart.

Obsługa stron internetowych jest co raz prostsza, standardem jest już wyposażanie serwisu internetowego w system CMS, który umożliwia modyfikację zawartości strony internetowej.

Dzisiaj wielu z nas zanim zacznie współpracować z jakąś firmą, sprawdza ją w sieci, a jeżeli nie znajdziemy informacji w sieci o danej firmie, a sama firma nie ma nawet strony WWW, większość z nas rezygnuje z usług takiego tworu. Bo jeżeli firma nie prezentuje swych usług, danych w sieci znaczy to dla nas tylko tyle że nie chce tego robić, a jeżeli chce ukryć swoją tożsamość rezygnując tym samym z pewnego rodzaju reklamy oznacza to że chce pozostać w ukryciu. Rozpocząłbyś współpracę z taką firmą? Oczywiście że nie zwłaszcza jeżeli za usługę lub produkt płaci się z góry.

W dzisiejszych czasach strona internetowa jest nie tylko standardem ale i pewnym sensie gwarantem jakości usługi oraz kredytem zaufania. Większość firm korzysta z możliwości jakie daje serwis internetowy zwłaszcza jeżeli chodzi o pozyskiwanie klientów z sieci. Brak jej stawia firmę nie tylko w świetle zacofanej, opornej na technologie ale niegodnej zaufania.

Post Author: itlife.pl